Хоменко, Олена ОлександрівнаМарчук, Тарас ЄвгенійовичЧорноглазова, Ганна Віталіївна2025-10-282025-10-282025-07-31Хоменко О., Марчук Т., Чорноглазова Г. Застосування та інтеграція штучного інтелекту в освітній процес вищої освіти України в умовах воєнного стану: перспективи та виклики // Перспективи та інновації науки. Серія "Педагогіка", Серія "Психологія", Серія "Медицина". 2025. № 7 (53). С. 1000-1013.2786-4952 Onlinehttps://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-7(53)-1000-1013https://dspace.e-u.edu.ua/handle/123456789/1347The conditions of martial law in Ukraine have created unprecedented challenges for the higher education system, in particular in terms of ensuring the continuity of the educational process, maintaining its quality and adapting to new socio-technical realities. In this context, the introduction of innovative digital technologies, in particular artificial intelligence, which is able to provide flexibility, personalization of learning, effective communication and administrative optimization, is of particular importance.Анотація: умови воєнного стану в Україні створили безпрецедентні виклики для системи вищої освіти, зокрема в частині забезпечення безперервності навчального процесу, збереження його якості та адаптації до нових соціально-технічних реалій. У цьому контексті особливої значущості набуває впровадження інноваційних цифрових технологій, зокрема штучного інтелекту, який здатен забезпечити гнучкість, персоналізацію навчання, ефективну комунікацію та адміністративну оптимізацію. Проте, на відміну від провідних країн світу, в Україні процес інтеграції ШІ у вищу освіту ще не має системного характеру та супроводжується низкою бар’єрів, які ускладнюються умовами війни.цифровізація освітивоєнний станосвітні технологіїцифрова трансформаціяетичні викликиперсоналізоване навчанняdigitalization of educationmartial laweducational technologiesdigital transformationethical challengespersonalized learningЗастосування та інтеграція штучного інтелекту в освітній процес вищої освіти України в умовах воєнного стану: перспективи та викликиApplication and integration of artificial intelligence into the educational process of higher education in Ukraine under martial law: prospects and challengesArticle