Інституційний репозиторій Приватного вищого навчального закладу "Європейський університет"

Архів містить у відкритому доступі наукові публікації викладачів та співробітників Приватного вищого навчального закладу "Європейський університет", матеріали доповідей та конференцій, навчально-методичну літературу, статті з наукової періодики.

Відкритий архів надає можливість для самостійного розміщення наукових праць ("самоархівування ").

Photo by @inspiredimages
 

Нові надходження

Документ
Legal protection of students with disabilities in the US education system
(2024) Korolov, Y. О.; Atamanska, S. S.
The USА education system has a well-developed legal framework to ensure the rights of students with disabilities. The basic principles of this base are based on equality of opportunities and accessibility of education. The article reveals key legislative acts and mechanisms that provide legal protection. It is emphasized that the Individuals with Disabilities Education Act guarantees students with disabilities the right to a free and appropriate public education (FAPE) in the least restrictive environment, and also provides for the development of individual educational plans that take into account the peculiarities of the development of each student. The Americans with Disabilities Act prohibits disability discrimination in all public areas, including education, and requires barrier-free educational environments, accessible campuses, classrooms, resources, and technology. Highlighted, Section 504 of the Rehabilitation Act protects the rights of students with disabilities in all federally funded educational institutions. Obliges schools and universities to take reasonable steps to ensure equal access to education. It was found that the legal protection of students with disabilities in the USA is comprehensive and aimed at ensuring equality of opportunities. Not only laws play an important role, but also the active participation of educational institutions in their implementation. This makes it possible to create an inclusive and accessible education system.
Документ
Професійна етика та моральна відповідальність юристів в умовах війни
(2024) Рассомахіна, О. А.
У статті проаналізовано систему законодавства й правил, що встановлюють стандарти етичної поведінки представників юридичних професій. Розглянуто основні засади регулювання професійної етики за галузями права та її спеціалізацією: суддівська етика, етика слідчого, етика прокурора, адвокатська етика, етика нотаріуса, етика державного службовця та працівника органу місцевого самоврядування. Досліджено образ юриста в історії щодо деяких творів образотворчого мистецтва. Наведено приклади активної громадянської позиції, патріотизму й моральної відповідальності серед представників юридичної професії в умовах російсько-української війни. Визначено основні засади взаємодії норм етики, моралі та професійної правничої етики в умовах воєнного стану. Метою статті є висвітлення теоретичних і практичних засад реалізації професійної правничої етики в практичній діяльності та повсякденному житті, особливостей впливу засад професійної правничої етики на формування світогляду й моральної відповідальності майбутнього покоління юристів, а також окремих аспектів оцінки суспільством моральних якостей і чеснот представників юридичної професії. У процесі дослідження використовувалися філософські та загальнонаукові методи пізнання, зокрема загальносоціологічний, історичний, формально-логічний, системно-функціональний і спеціально-юридичний методи. Обґрунтовано, що на міжнародному та національному рівнях створено розгалужену систему правового регулювання питань дотримання професійної правничої етики й прийнято достатню кількість правил і стандартів у цій сфері. З’ясовано, що основний масив правових норм, які встановлюють професійні стандарти правничих професій в Україні, зафіксовано на рівні законів і підзаконних нормативно-правових актів. Зроблено висновок, що умови війни створюють нові проблеми, виклики та випробування для професійної юридичної етики, юристи зобов’язані бути неупередженими, правдивими, мужніми, доброчесними, проявляти співчутливість у відносинах з людьми, вміння контролювати свої бажання, емоції та дії, зберігати самоконтроль у складних обставинах. Юридична освіта також потребує оновлення, зростає потреба у фахівцях з міжнародного гуманітарного права, в галузі прав людини, у фахівцях з міграційного права, з міжнародного кримінального права.
Документ
The power of rhetoric in political trials: case studies from anglo-saxon and continental european legal systems
(2024) Garagan, K. O.
The paper explores rhetorical strategies’ influential role in shaping political trials’ outcomes within Anglo-Saxon and continental European legal systems. By analysing specific case studies, the study reveals how legal actors deploy language and discourse to construct narratives that influence public opinion and sway judicial decisions. The research underscores the profound impact of rhetorical techniques on both the dynamics of legal proceedings and their broader socio-political implications. These trials, often occurring at the intersection of law and politics, highlight the strategic use of rhetoric to advance political agendas or solidify judicial authority. The comparative approach provides insights into both universal and context-specific rhetorical practices, revealing significant variations between Anglo-Saxon legal traditions, where individual rights and constitutional principles dominate, and continental European frameworks, which emphasize collective societal interests and state authority. This analysis contributes to understanding rhetoric’s pivotal role in political trials, expanding the discourse on the intersection of law, language, and power.
Документ
Соціально-психологічні проблеми становлення громадянської ідентичності особистості в умовах соціально-політичної кризи
(2024) Бєлавіна, Т. І.
Стаття присвячена теоретичному аналізу сучасних підходів до нині актуальної проблеми становлення громадянської ідентичності особистості на шляху розвитку української держави в складних умовах соціально-політичної кризи. Розглянуте питання визначення основних характеристик і типових ознак кризових обставин, які вплинули та продовжують впливати під час різних етапів становлення незалежної української державності на формування й розвиток національної ідентичності. З’ясовано, що громадянська ідентичність може бути визначена через розуміння її як соціально-психологічного та соціально-політичного конструкту, що виникає, формується в процесі відображення суб’єктом соціальної реальності, її активного створення або перетворення за допомогою самоорганізаційних механізмів громадянського суспільства. Йдеться про свідоме активне громадянство та громадянськість. Проаналізовано погляди на «множинність» сучасних ідентичностей залежно від соціально-політичного контексту. Зазначено динамізм, трансформації та оновлення різних ідентичностей на індивідуальному й груповому рівні.
Документ
Поняття, природа походження та складові компоненти резильєнтності
(2024) Абрамян, Н. Д.
Стаття присвячена поняттю, природі походження та складовим компонентам резильєнтності. Визначено актуальність цієї теми дослідження, зокрема внаслідок зростання соціальних і психологічних стресів, потреби в розвитку практичних методів, розширенні теоретичних концепцій тощо. Наведено визначення як вітчизняних, так і зарубіжних науковців, які займаються дослідженням резильєнтності. Виявлено між наведеними трактуваннями спільну рису − здатність людини витримувати негаразди. Встановлено, що поняття резильєнтності є складним, багатоплановим і динамічним. Привернуто увагу до резильєнтності подвійної природи: резильєнтність як вроджена здатність і резильєнтність як динамічний процес, який розвивається у відповідь на взаємодію людини з оточенням і життєвими обставинами. Наведено підходи науковців щодо виділення компонентів резильєнтності. Встановлено, що їх перелік є невичерпним, однак найчастіше виділяють такі з них, як віра, сенси, соціальна підтримка, адаптивні стратегії подолання стресу, гнучкість мислення та здатність до позитивного самоусвідомлення.