Перегляд за Автор "Павлюк, О. Д."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументРозвиток компонентів лідерських якостей у студентів-психологів у період воєнного стану(2024) Павлюк, О. Д.У статті описано особливості формування та розвиток лідерських якостей майбутніх психологів у ЗВО, що має комплексний характер. Виокремлено відповідні компоненти лідерських якостей майбутніх психологів, а саме: особистісний компонент, когнітивний, емоційно-вольовий, комунікативний, організаційно-управлінський і мотиваційний. Наведено авторське визначення лідерських якостей студентів-психологів. Зазначено траєкторію розвитку лідерських якостей за допомогою навчання та діяльності, що забезпечується через здобуття відповідних знань про лідерство й лідерські якості студентів-психологів з паралельним відпрацюванням та розвитком відповідник навичок і компетентностей. Наголошено на потребі у створенні й забезпеченні комплексу умов, а саме: психолого-педагогічних, психолого-керуючих, соціально-психологічних та індивідуально-орієнтованих, які будуть запорукою розвитку відповідних якостей. Підкреслено, що в період воєнних дій у нашій країні навколишнє середовище й ситуації часто змінюються, тому майбутні психологи мають насамперед потурбуватися про фізичну та психологічну безпеку себе й оточуючих і бути готові адаптуватися до змін, розвиваючи толерантність до нестабільності та вміння адаптуватися до нових обставин, використовуючи власний лідерський потенціал.
- ДокументРОЛЬ ТА МІСЦЕ ВІЙСЬКОВОГО ПСИХОЛОГА В ЕФЕКТИВНОМУ ПСИХОЛОГІЧНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ З ВИКОРИСТАННЯМ ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права., 2024-06-11) Романенкова, О. Ю.; Павлюк, О. Д.У статті розкрито роль та місце військового психолога в ефективному психологічному забезпеченні з використанням лідерського потенціалу. Звернуто увагу на нові виклики у частині психологічного забезпечення військовослужбовців з початком повномасштабного вторгнення рф в Україну. Наведено статистичні дані щодо державного замовлення до 2022 року та відсоток тих студентів, які після закінчення Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка підписували контракт із військовими частинами. Розглянуто 2 підходи до побудови мережі психологічного забезпечення у військовій сфері, а саме традиційний та штатний. Окреслено коротко їхні особливості. З’ясовано, що до 2022 року в Україні була переважно традиційна система, за якої військові психологи знаходилися при вищому командуванні, в рамках дослідницьких центрів і спеціальних відділів. Але після початку повномасштабної війни ситуація змінилася, бо військові психологи стали потрібними у всіх самостійних підрозділах. Розглянуто роль та значення військових психологів на трьох етапах психологічної підготовки військовослужбовців: на етапі підбору та підготовки до виконання бойових завдань, на етапі до, під час та після бойових дій у прифронтовій зоні та на етапі супроводу після повернення з передової чи полону, сприяння абілітації військових та робота з їхніми сім’ями. Звернуто увагу на важливості розвитку та використання лідерського потенціалу саме на другому етапі, коли військовому психологу доводиться довести, що він також є бойовою одиницею, готовий брати відповідальність та служити на благо підрозділу. В цілому, було виділено основні категорії завдань, які виконуються військові психологи. Для демонстрації завдань, які найчастіше виконують військові психологи в реальному житті, було проведено опитування, яке дозволило зробити висновок про зміну профілю діяльності таких фахівців після 2022 року. Так, фахівці стали на половину менше займатися професійним відбором, консультуванням та регулярною психодіагностикою й дослідженнями, але відбулося зростання майже в 2 рази кількість завдань, які пов’язані з клінічною роботою з військовослужбовцями та їхніми сім’ями, їх реабілітацією. Наголошено на важливості проведення підбору, навчання та підготовки військових до виконання бойових завдань за для збереження їхнього ментального здоров’я.