Перегляд за Автор "Прокопенко, Н. С."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАдаптація бюджетної системи України до трансформації в економічному середовищі(2021) Прокопенко, Н. С.; Тимошенко, А. О.; Фененко, П. О.; Кучерявий, А. М.З'ясовано, що у сучасному світі поширені дворівнева (унітарна) та трирівнева (федеральна) бюджетні системи. Завданням бюджетних систем є максимальне наближення джерела фінансування державних послуг до одержувачів цих послуг (у ЄС це положення імплементоване у ключовий принцип європейської демократії – принцип субсидіарності). У таких бюджетних моделях розрізняють централізовану та децентралізовану бюджетні системи.
- ДокументАдаптація зарубіжного досвіду фінансового забезпечення розвитку сільськогосподарських підприємств до вітчизняних реаліїв(2023) Прокопенко, Н. С.; Тимошенко, А. О.; Чигринець, С. В.У статті досліджено зарубіжний досвід країн Західної Європи та Азії щодо фінансування аграрного сектору у післявоєнний період. У цьому дослідженні розглядаються різні стратегії та підходи, які були застосовані різними країнами для підтримки сільськогосподарських підприємств у складних умовах. Було з’ясовано, що успішна відбудова економіки країн, у тому числі й галузі сільського господарства, була можлива завдяки «Плану Маршалла», який був розроблений американцем Дж. К. Маршаллом для фінансування відродження країн Європи і Азії. Дослідження розглядає, як фінансові механізми були адаптовані та запроваджені для забезпечення сталого розвитку сільськогосподарського бізнесу та економіки сільськогосподарської галузі. Стаття висвітлює інноваційні методи, які використовуються для забезпечення фінансування, стимулювання зростання та підвищення стійкості в сільськогосподарському секторі, сприяючи ширшому розумінню політиків і зацікавлених сторін у подібних контекстах. Також у статті проаналізовано збитки, яких зазнала Україна за півтора роки війни та які програми державної підтримки уже діють на території держави і які планується впровадити у практичне буття. Автором було досліджено сучасний “План Маршала”, який готується для України і в які сектори сільськогосподарської галузі буде направлено фінансування.
- ДокументМоделювання впливу факторів фіскальної та боргової політики на фінансову безпеку України(2020) Прокопенко, Н. С.; Криган, Ю. М.Означено проблематику прогнозування відповідних змін, а також моделювання різних трансформаційних сценаріїв при визначенні факторів впливу фіскальної та боргової політики на фінансову безпеку. Визначено, що одним з пріоритетних завдань при цьому є визначення індикаторів змін у фінансовій безпеці, а також оптимізація моделей прогнозування фінансової безпеки з метою досягнення простоти розуміння та використання таких моделей на практиці. Доведено, що найпростішим з точки зору можливостей побудови та застосування є використання апарату кореляційно-регресійного аналізу. Аргументовано, що для побудови регресійної моделі прогнозування фінансової безпеки України варто застосовувати три категорії факторних ознак: індикатори бюджетно-податкової складової фінансової безпеки на рівні державного бюджету; чинники, що впливають на формування боргової безпеки на рівні державного та місцевих бюджетів; показники структури та ризиків формування доходів зведеного бюджету. Обґрунтовано, що для розрахунку бюджетної та податкової складових фінансової безпеки необхідно використовувати широкий спектр показників, які можна розглядати як факторні ознаки для побудови кореляційно-регресійної моделі, зокрема: відношення дефіциту/профіциту державного бюджету до ВВП, відсотків; рівень перерозподілу ВВП через зведений бюджет, відсотків; відношення обсягу сукупних платежів з обслуговування та погашення державного боргу до доходів державного бюджету, відсотків; частка податкових надходжень у доходах Державного бюджету, у відсотках; частка податкових надходжень у доходах Місцевих бюджетів, у відсотках; загальна податкова ставка, у відсотках; концентрація податкового боргу у доходах Зведеного бюджету, у відсотках. Узагальнено, що для для оцінки впливу індикаторів боргової безпеки на фінансову безпеку використані наступні показники: співвідношення фактичного фінансування за борговими операціями до доходів державного бюджету, у відсотках; співвідношення фактичного фінансування за борговими операціями до видатків державного бюджету, у відсотках; співвідношення обсягу державних запозичень у фінансовому році до капітальних видатків державного бюджету, в одиницях.; співвідношення фактичного фінансування за борговими операціями до планового, у відсотках. Доведено, що для визначення впливу формування податкових надходжень на інтегральний рівень фінансової безпеки слід , при дослідженні, обирати дві групи показників: показники структури надходжень зведеного бюджету (частка податкових надходжень у доходах зведеного бюджету, частка надходжень від податків на доходи у доходах зведеного бюджету); показники ризиків планування надходжень до зведеного бюджету (відсоток виконання плану за доходами; відсоток виконання плану за податковими надходженнями; відсоток виконання плану за надходженнями від податків на доходи).
- ДокументМікрокредитування малого бізнесу в Україні(2022) Прокопенко, Н. С.; Тимошенко, А. О.; Лавров, Р. В.; Лозінська, Ж. П.Означено, що мікрокредитування слід розглядати як механізм залучення позикових фінансових ресурсів, альтернативних класичному банківському кредитуванню. Встановлено, що мікрокредитування не виключає участь комерційних банків як суб’єктів мікрокредитування: дана категорія зводиться до видачі кредитів на порівняно невеликі суми тим суб’єктам малого бізнесу, для яких стандартні банківські послуги є недоступними у зв’язку з тим, що потенційні позичальники не відповідають вимогам традиційної фінансової системи.
- ДокументФормування бюджетної системи України: реалії та перспективи(2021) Прокопенко, Н. С.; Тимошенко, А. О.; Фененко, П. О.; Кучерявий, А. М.Виявлено, що для ефективних економічних перетворень в країні постає необхідність у запровадження ряду заходів на державному рівні, а саме: розробка довгострокової стратегії управління державним боргом України, здійснення майбутніх зовнішніх запозичень з урахуванням фінансової безпеки України; звернення до основних кредиторів із пропозицією провести реструктуризацію боргових вимог до України з метою приведення державних виплат у відповідність із реальними можливостями бюджету України, посилення контролю над ефективним використанням запозичених коштів; вирішення проблеми законодавчої бази боргової політики; диверсифікація валютної структури; стимулювання розвитку внутрішнього ринку капіталу з метою часткової переорієнтації із зовнішніх запозичень на внутрішні тощо. Останнє сприятиме накопиченню обсягів доходів, що дасть можливість в достатній мірі перерозподіляти їх через видатки для задоволення потреб суспільства.