СОЦІАЛЬНИЙ КАПІТАЛ ОРГАНІЗАЦІЇ: ПОНЯТТЯ І МЕТОДИ ОЦІНКИ

Ескіз недоступний
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Для сучасної економіки характерні складна система взаємовідносин і залучення до процесу виробництва різноманітних ресурсів. Одним з таких ресурсів, що надає багатоаспектний і різнорівневий вплив на економічних агентів, є соціальний капітал. У статті досліджуються теоретичні та прикладні аспекти проекції концепту «соціальний капітал» на рівні організації. Розглядаються проблеми аналізу та комплексної оцінки соціального капіталу організації з позицій використання їх результатів для управління. Також у статті розглянуто передумови формування уявлення про соціальний капітал, як засіб, покликаний забезпечувати вирішення проблеми координації колективних дій. Завдяки такому широкому трактуванню концепт соціального капіталу на даний час використовується для пояснення різноманітних явищ і процесів соціального, політичного та економічного характеру. Розглядається концепція соціального капіталу організації, структура соціального капіталу, а також такі складові, як структурний, реляційний і когнітивний соціальний капітал. У статті проаналізовано вплив соціального капіталу на діяльність організації, проведено аналіз підходів до оцінки соціального капіталу організації. З’ясовано, яким чином при розробці економічної стратегії фірми найбільший інтерес з точки зору вимірювання соціального капіталу організації представляють ті його форми, що, з одного боку, чинять безсумнівний вплив на ринкову вартість компанії, а з іншого, — можуть виступати об’єктами управління. Досліджено та обґрунтовано метод дисконтування грошових потоків, метод звільнення від роялті, найбільш доцільний до вимірювання вартості об’єктів інтелектуальної власності, метод порівнянних угод, метод виключених витрат, метод економічної доданої вартості.
Опис
The modern economy is characterized by a complex system of relationships and involvement in the production process of various resources. One such resource that has a multifaceted and multifaceted impact on economic agents is social capital. The article investigates the theoretical and applied aspects of the projection of the concept of «social capital» at the organizational level. The problems of analysis and comprehensive assessment of the social capital of the organization from the standpoint of using their results for manage¬ment are considered. The article also considers the circumstance that led to a permanent idea of social capital as a means to ensure the solution of the problem of coordination of collective action. Due to such a broad interpretation, the concept of social capital is now used to explain various phenomena and processes of social, political and economic nature. The concept of social capital of the organization, the structure of social capital, as well as components such as structural, relational and cognitive social capital are considered. The article analyzes the impact of social capital on the activities of the organization, analyzes the approaches to assessing the social capital of the organization. It was found that in developing the economic strategy of the firm the greatest interest in terms of measuring the social capital of the organization are those forms that, on the one hand, have a clear impact on the market value of the company, and on the other, can be objects of management. The method of discounting cash flows, the method of exemption from royalties is the most appropriate for measuring the value of intellectual property, the method of comparable transactions, the method of excluded costs, the method of economic value added.
Ключові слова
Бібліографічний опис
Бурджанадзе І. В. Соціальний капітал організації: поняття і методи оцінки // Економіка і управління. 2020. № 2. С. 53-62.