Інші види наукових публікацій

Постійне посилання зібранняhttp://dspace.e-u.edu.ua/handle/123456789/17

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 150
  • Документ
    TRANSFORMATION OF UNIVERSITY EDUCATIONAL RESOURCES IN THE CONTEXT OF DIGITALIZATION
    (Науково-практичний альманах "Інноваційна наука", 2025-01-28) Бобро, Наталія Сергіївна
    The article examines the transformational processes in the management of university educational resources in the context of digitalization, which covers key aspects of the modern development of higher education. The main directions of transformation, such as digital, human resources, scientific and methodological, educational and methodological, and infrastructure support, which determine the efficiency of higher education institutions in the context of the technological revolution, are considered. It has been determined that digital support is a key factor in innovative changes, facilitating the implementation of effective management solutions, distance learning programs and the integration of innovative practices into the learning process. The emphasis is placed on the need to improve the level of competencies of the scientific and pedagogical staff, and optimize infrastructure support to ensure sustainable development of universities. Practical aspects of the use of digital technologies and innovative tools, such as business incubators, accelerators, competence and implementation centers, which contribute to the realization of the potential of universities, are presented. The inertia of the educational system and the need to adapt to rapid changes in the global technological environment are considered. Particular attention is paid to the integration of digital technologies into all aspects of the educational process to ensure its flexibility and efficiency. It is concluded that the transformation of university educational resources is a multidimensional process that ensures adaptability, competitiveness and innovative development of higher education institutions. The presented results can be useful for strategic planning of higher education institutions development.
  • Документ
    Соціальна робота з пораненими військовослужбовцями в військовому госпіталі
    (2021) Блінов, О. А.; Тімкін, І. Ф.
    У статті розглянуто стан соціальної роботи у військовому госпіталі. Доведено значна роль волонтерів з вирішення соціальних проблем поранених. Встановлено особливості соціальної роботи по вирішенню особистих питань військовослужбовців. Описано пункт волонтерської допомоги на території військового госпіталю. Розкрито умови проживання та лікування в спеціалізованому відділенні воїнів, які втратили кінцівки. Проведено порівняння особистісних характеристик поранених військовослужбовців.
  • Документ
    The importance of digitalization of the economy at the current stage of society development
    (Видавництво Європейського університету, 2024-05-23) Бобро, Наталія Сергіївна
    The digitalization of the economy is one of the key trends in the modern development of society. The progress in digital technologies achieved in a short period of time in developed countries serves as a positive example for other countries. These achievements have created opportunities for broad public access to computers and the Internet, which has become an integral part of modern life. However, it is worth noting that the growing influence of the digital environment on all aspects of society poses a number of challenges and tasks for modern states and government agencies. The problem is to ensure sustainable development and effective functioning of socio-economic systems in the context of digitalization, as well as to overcome negative consequences, such as digital inequality and challenges to economic security in the context of expanding the use of information and communication technologies (ICT) [1]
  • Документ
    DIGITAL UNIVERSITY IN THE CONTEXT OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT
    (ГО «МНГ», 2024-10-18) Бобро, Наталія Сергіївна
    The article considers the strategic role of universities in implementing the principles of sustainable development through the integration of digital technologies. The main focus is on five key concepts of a sustainable university, including environmental safety, rational use of resources, inclusiveness, and cultural diversity. It is established that the digital university helps to optimize educational processes and reduce environmental impact while expanding access to education and improving the quality of training to meet global challenges.
  • Документ
    THE IMPACT OF DIGITAL TRANSFORMATION IN UNIVERSITIES ON GLOBAL ECONOMIC DEVELOPMENT
    (Сталий розвиток економіки, 2024-09-30) Бобро, Наталія Сергіївна
    The article explores how the digital transformation of universities impacts economic development. Digital technologies have become an integral part of education, changing the quality of education and economic processes. By implementing digital technologies, universities not only improve educational outcomes, but also foster the creation of new industries, jobs, and global markets integration. Special attention is given to digital platforms that ensure effective interaction among teachers, students, and administrators, optimizing resource management and productivity. The economic aspects of digitalization, such as the development of new business models and the integration of economic entities into a unified information space, are also considered. The SWOT analysis highlights both the benefits of digitalization, such as transparency and accessibility of education, and the threats, such as cybersecurity challenges and infrastructure monopolization. The article concludes that digital transformation in universities drives economic growth, encourages innovation, and enhances workforce training for the global market.
  • Документ
    GLOBAL ECONOMIC IMPACT OF CHATBOT INTEGRATION IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
    (Liha-Pres, 2024-09-23) Бобро, Наталія Сергіївна
    The modern world is experiencing rapid changes in education and technology, presenting new challenges and opportunities for educational institutions. The integration of artificial intelligence (AI)-powered chatbots in higher education institutions introduces new prospects for optimizing educational processes [1, p.56]. The use of chatbots allows automating routine tasks, reducing the workload of educators, and providing students with real-time access to individualized learning materials. The economic impact of these innovative solutions includes reducing the administrative cost and improving the efficiency of the educational process, which can, in turn, improve the overall quality of education and increase the competitiveness of institutions within the global educational network.
  • Документ
    Exploring the role of AI in shaping future marketing strategies: evaluations and outlooks
    (Amazonia Investiga, 2024-08-20) Бобро, Наталія Сергіївна
    In the contemporary era, the advent of artificial intelligence (AI) is precipitating profound shifts in numerous sectors, mainly marketing, where personalisation and decision-making are undergoing radical transformations due to novel technologies. This study aims to examine the opportunities and challenges associated with the integration of AI into marketing strategies. The research revealed AI's impact on personalising marketing content, enabling companies to foster more profound consumer interactions. The study then examined AI's role in decision-making, where using sophisticated analytical tools leads to more justified and effective strategies. The article's conclusions indicate that AI has the potential to enhance the effectiveness of marketing campaigns, mainly through the personalisation of consumer interactions and the optimisation of marketing operations. The research provides a framework for further scientific investigation in this field, focusing on developing effective regulations and standards that will enable the realisation of AI's potential in marketing while minimising the risk of adverse effects.
  • Документ
    Considering Globalisation Risks in the Formation and Implementation of International Investment Strategies
    (Pakistan Journal of Life and Social Sciences, 2024-10-29) Бобро Наталія Сергіївна
    Selecting a productive investment strategy in the context of globalisation is crucial today due to the increasing integration of markets and the complexity of international economic relations. With the growth of global trade volumes, investment flows, and economic interdependence, investors must be knowledgeable in selecting effective strategies in a global context. Globalisation presents new investment opportunities but also introduces risks such as currency fluctuations, political instability, and economic crises. Therefore, investors and financial analysts must comprehend various approaches to investing in the international market and their impact on investment decisions. The topic of discussion was ‘Investment Strategy in Globalization: A Comparative Analysis of International Approaches.’ The leading international investment strategies implemented over the past decade were explored, and their advantages and disadvantages were compared. The main factors influencing globalisation on investment decisions were identified by analysing various approaches to investing in the international market. We highlighted the risks and opportunities that arise in the global environment and revealed their impact on investment strategies. Subsequently, we formulated recommendations for developing effective investment strategies that consider the peculiarities of the global market and international trends. The discussion shed light on important aspects of investment management in the global environment and provided a basis for further research in this area. This study clarifies that investment strategies in globalisation require detailed analysis and careful planning. The comparison of different approaches highlights the importance of understanding global trends, international economic conditions, and risks. The study provides a better understanding of current trends in the international market and enables preparing financial strategies that consider global challenges and opportunities.
  • Документ
    Strategic Management Models for Digital Universities in the New Economy
    (International Journal of Economics and Business Administration, 2024-09-30) Бобро, Наталія Сергіївна
    Purpose: The research aims to develop strategic models for managing digital universities, helping them adapt to the challenges of the new economy and improve the efficiency of management processes in the context of digital transformation. Design/Methodology/Approach: A comprehensive approach is employed, including the analysis of existing economic models, identification of management challenges, and determination of key parameters for strategy formation. Special attention is given to integrating economic and management decisions into the digital transformation process of the university. The model developed considers various stages of strategic planning and result monitoring. Findings: The proposed management models enhance the sustainability of digital universities by ensuring effective resource planning, strategy implementation, and improving mechanisms for control and adaptation to the new challenges of the digital economy. Practical Implications: Implementing the developed models will enable universities to better adapt to digital transformation, optimize management processes, and enhance competitiveness. The models will also improve stakeholder engagement and promote sustainable development. Originality/Value: The study contributes significantly to the development of management approaches for digital universities, offering innovative solutions for integrating economic and strategic models in the new economy.
  • Документ
    The Impact of Globalization on the Formation and Implementation of International Investment Strategies
    (Economic Affairs, 2024-09-01) Бобро, Наталія Сергіївна
    Selecting a productive investment strategy in the context of globalisation is crucial today due to the increasing integration of markets and the complexity of international economic relations. With the growth of global trade volumes, investment flows, and economic interdependence, investors must be knowledgeable in selecting effective strategies in a global context. Globalisation presents new investment opportunities but also introduces risks such as currency fluctuations, political instability, and economic crises. Therefore, investors and financial analysts must comprehend various approaches to investing in the international market and their impact on investment decisions. The topic of discussion was ‘Investment Strategy in Globalization: A Comparative Analysis of International Approaches.’ The leading international investment strategies implemented over the past decade were explored, and their advantages and disadvantages were compared. The main factors influencing globalisation on investment decisions were identified by analysing various approaches to investing in the international market. We highlighted the risks and opportunities that arise in the global environment and revealed their impact on investment strategies. Subsequently, we formulated recommendations for developing effective investment strategies that consider the peculiarities of the global market and international trends. The discussion shed light on important aspects of investment management in the global environment and provided a basis for further research in this area. This study clarifies that investment strategies in globalisation require detailed analysis and careful planning. The comparison of different approaches highlights the importance of understanding global trends, international economic conditions, and risks. The study provides a better understanding of current trends in the international market and enables preparing financial strategies that consider global challenges and opportunities.
  • Документ
    DIGITALIZATION AND TRANSFORMATION OF EDUCATION: ANALYSIS OF PROBLEMATIC ISSUES
    (КНЕУ, 2024-05-08) Бобро Наталія Сергіївна
    The article analyzes the problematic issues of digitalization and transformation of education. It is established that today digital transformation is the use of digital technologies as a tool for reengineering business processes in higher education institutions. The main problematic aspects of the digitalization of education include the problem of adopting innovations, increasing the additional workload of teachers, shifting the vector of pedagogical work, and digital inequality.
  • Документ
    ПЕРЕЖИВАННЯ БОЙОВОГО СТРЕСУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ ПІДРОЗДІЛІВ І ТИХ, ХТО ЛІКУЄТЬСЯ В ГОСПІТАЛІ
    (Науковий психологічний журнал «Психологія і особистість», 2022) Блінов, Олег Анатолійович
    У статті вивчаються особливості переживання бойового стресу учасниками та неучасниками бойових дій військових підрозділів і тих хто проходив курс лікування в госпіталі. Було опитано 244 військовослужбовці. З них 126 бійців проходили курс лікування в госпіталі (з їх числа 97 чол. Були комбатантами з пораненнями), а також 118 здорових військовослужбовців штатних підрозділів (з них 84 чол. Брали участь у бойових діях). Діагностика бойового стресу здійснювалася авторським опитувальником бойового стресу (ОБСБ). Показано особливості прояву гострих стресових розладів і посттравматичних стресових розладів; ресурсів військовослужбовців на когнітивному, афективному, мотиваційному та поведінковому рівнях; стрес-факторів, що безпосередньо емоційно впливають на особистість військовослужбовця; стрес-факторів, що опосередковано емоційно впливають на особистість військовослужбовця; інтегрального показника бойового стресу. Доведено, що при проведенні порівняльного аналізу рівнів переживань бойового стресу у здорових військовослужбовців штатних підрозділів і тих хто знаходиться в госпіталі вищі рівні прояву переживань бойового стресу у тих хто проходить курс лікування в госпіталі. Це стосується як інтегрального показника бойового стресу так і показників проявуознак гострого та посттравматичного стресових розладів, використаних ресурсів, безпосереднього та опосередкованого проявів емоційного стресу. Вивчена динаміка показників проявів бойового стресу у військовослужбовців учасників і неучасників бойових дій. Серед чотирьох субшкал опитувальника бойового стресу ОБСБ найвищий рівень має показник субшкали прояву гострого та посттравматичного стресового розладу у комбатантів, які знаходяться в госпіталі. На другому місці знаходяться значення показника ресурсної підшкали. На третьому місці знаходиться показник субшкали стресфакторів опосередкованого емоційного впливу на особистість військовослужбовців, які знаходяться на лікуванні в госпіталі. На четвертому місці у військовослужбовців учасників та неучасників бойових дій рівень показника стрес-факторів безпосереднього емоційного впливу на особистість військовослужбовців.
  • Документ
    Особливості формування лідерських якостей у студентів в умовах фахового коледжу
    (Ввічливість. Humanitas., 2023) Кошіль, О.П.; Спіріна, Т.
    Проблема формування у здобувачів фахової передвищої освіти компетентностей соціально-економічних аспектів, комплексу лідерських навичок та якостей необхідних для виконання технологічних процесів і здійснення управлінських функцій беззаперечно є актуальною. У сучасних умовах фаховий молодший бакалавр повинен отримати у процесі фахової підготовки не лише професійні компетентності, а й певні лідерські якості, що дозволить йому в майбутньому успішно реалізувати свій творчий потенціал на практиці. З’ясовано, що здатність до лідерства розглядається вченими як властивість обдарованої особистості забезпечувати основне положення в будь-якій групі, у будь-якій ситуації. У статті наголошено на важливості сприятливого періоду для розвитку лідерських якостей − підлітковому віці, який характеризується формуванням самосвідомості, власного світогляду як цілісної системи поглядів, знань, переконань, своєї життєвої філософії. Здійснено теоретичний аналіз сутності понять «лідерство», «лідер», «лідерські якості». Розкрито особливості формування лідера у студентському колективі. У структурі сформованості лідерських якостей у студентів в умовах фахового коледжу виокремлено компоненти: аксіологічний, когнітивний, праксеологічний. Для діагностики рівнів сформованості лідерських якостей у студентів в умовах фахового коледжу обґрунтовано критерії: когнітивний; мотиваційно-ціннісний, практико-орієнтований, кожен з яких розкрито через систему показників. У статті обґрунтовано соціально-педагогічні умови формування лідерських якостей у студентів фахового коледжу, який є першочерговою ланкою здобуття вищої освіти. Визначено методичний інструментарій щодо формування лідерських якостей у студентів фахового коледжу, який сприяє опануванню студентами у закладах фахової передвищої освіти трьома базовими лідерськими якостями: мотивація служіння, командна взаємодія, гнучкість і партнерство.
  • Документ
    ПСИХОГЕНЕТИКА ПРОСТОРОВИХ ЗДІБНОСТЕЙ ЛЮДИНИ
    (ТНУ імені В.І. Вернадського, 2024) Романенкова, О.Ю.
    Стаття присвячена розгляду психогенетичних аспектів формування та розвитку просторових здібностей людини. У роботі подано визначення просторових здібностей людини, запропоновані такими науковцями, як Д. Лохман, В. Гаугран, К. Суттон, Р. Аллен, С. Сорбі. Виокремлено та подано трактування таких понять, як просторові навички, просторові здібності та просторова здатність, а також окреслено їх співвідношення між собою. Виявлено, що не рідко поняття просторових здібностей та просторових навичок ототожнюються, наведено причини цього. Розглянуто різні підходи до виділення компонентів просторових здібностей. Зокрема, наведено класифікацію Дж. Керролла, який визначив просторові здібності на основі п’яти основних компонентів: візуалізація, просторові відносини, швидкість закриття, гнучкість закриття та швидкість сприйняття. Також подано категорії компонентів просторових здібностей, які запропонували Н. Ньюкомб та Т. Шиплі, а саме: внутрішня статика, внутрішня динаміка, зовнішня статика, зовнішня динаміка. Визначено, що просторова здатність формується під впливом двох груп факторів: генетичного та оточення. Наведено та подано коротку характеристику генів, які пов’язані з просторовими здібностями (Ген _FOXP2_, Ген _PCDH11X_, Ген _GRM3_). Розглянуто методи, якими оперує світова наука для визначення міри впливу генетики на розвиток просторових здібностей людини: дослідження близнюків, сімей, генетичні асоціаційні дослідження, адопційні дослідження, метааналіз генетичних виражень тощо. Детально висвітлено значення у формуванні та розвитку просторових здібностей фактору середовища, родинного оточення, освітнього простору, культури, досвіду в різних сферах життя тощо. Зокрема, наведено приклади, як спорт та культура визначають розвиток тих чи інших компонентів просторових здібностей та просторової здатності в цілому. Розглянуто також вікові етапи, кожен з яких характеризується відповідними особливостями та новоутвореннями у частині просторових здібностей.
  • Документ
    ПСИХОТРАВМУЮЧІ ЧИННИКИ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ ТА ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Романенкова, О.Ю.; Павлюк, О.Д.
    У статті розглянуто психотравмуючі чинники надзвичайних ситуацій під час війни та особливості надання першої психологічної допомоги людям із різними реакціями на такі події. Проведено аналіз наукових праць з окресленої проблематики. Наведено визначення основних понять, які важливі в рамках статті, проведено їх критичний аналіз та запропоновано власні трактування. Зокрема, розглянуто такі дефініції, як надзвичайна ситуація, надзвичайна ситуація воєнного характеру, психотравмуючі чинники надзвичайних ситуацій, перша психологічна допомога. Виділено види надзвичайних ситуацій (раптові та прогнозовані, навмисні та випадкові, короткочасні та довготривалі, а також техногенного, природнього, біолого соціального та воєнного характеру). Наведено психотравмуючі чинники надзвичайних ситуацій під час війни, а саме: прямі бойові дії, втрати товаришів та колег, стрес та тривога, порушення нормального життя, травматичні спогади тощо. До кожної категорії наведено приклади та пояснення. Розглянуто передумови виникнення різних реакцій у людей у надзвичайних ситуаціях. Підкреслено необхідність своєчасного надання першої психологічної допомоги для попередження ускладнень, які можуть виникнути внаслідок тривалого перебування у стані гострого стресу. Наведено характеристики, які не належать до першої психологічної допомоги (професійне психологічне консультування, психологічний дебрифінг, психоедукація, психотерапія). Подано завдання першої психологічної допомоги особам, які зазнали впливу надзвичайної ситуації. Зазначено кінцеву мету надання першої психологічної допомоги – стабілізація стану людини. Запропоновано рекомендації щодо надання першої психологічної допомоги особам із різними реакціями (плач, ступор, агресія, істерика, гнів, тремор, рухове збудження, байдужість тощо) на надзвичайну подію. Окреслено перспективи та важливість подальших розвідок у досліджуваній царині.
  • Документ
    РОЛЬ ТА МІСЦЕ ВІЙСЬКОВОГО ПСИХОЛОГА В ЕФЕКТИВНОМУ ПСИХОЛОГІЧНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ З ВИКОРИСТАННЯМ ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ
    (Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права., 2024-06-11) Романенкова, О. Ю.; Павлюк, О. Д.
    У статті розкрито роль та місце військового психолога в ефективному психологічному забезпеченні з використанням лідерського потенціалу. Звернуто увагу на нові виклики у частині психологічного забезпечення військовослужбовців з початком повномасштабного вторгнення рф в Україну. Наведено статистичні дані щодо державного замовлення до 2022 року та відсоток тих студентів, які після закінчення Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка підписували контракт із військовими частинами. Розглянуто 2 підходи до побудови мережі психологічного забезпечення у військовій сфері, а саме традиційний та штатний. Окреслено коротко їхні особливості. З’ясовано, що до 2022 року в Україні була переважно традиційна система, за якої військові психологи знаходилися при вищому командуванні, в рамках дослідницьких центрів і спеціальних відділів. Але після початку повномасштабної війни ситуація змінилася, бо військові психологи стали потрібними у всіх самостійних підрозділах. Розглянуто роль та значення військових психологів на трьох етапах психологічної підготовки військовослужбовців: на етапі підбору та підготовки до виконання бойових завдань, на етапі до, під час та після бойових дій у прифронтовій зоні та на етапі супроводу після повернення з передової чи полону, сприяння абілітації військових та робота з їхніми сім’ями. Звернуто увагу на важливості розвитку та використання лідерського потенціалу саме на другому етапі, коли військовому психологу доводиться довести, що він також є бойовою одиницею, готовий брати відповідальність та служити на благо підрозділу. В цілому, було виділено основні категорії завдань, які виконуються військові психологи. Для демонстрації завдань, які найчастіше виконують військові психологи в реальному житті, було проведено опитування, яке дозволило зробити висновок про зміну профілю діяльності таких фахівців після 2022 року. Так, фахівці стали на половину менше займатися професійним відбором, консультуванням та регулярною психодіагностикою й дослідженнями, але відбулося зростання майже в 2 рази кількість завдань, які пов’язані з клінічною роботою з військовослужбовцями та їхніми сім’ями, їх реабілітацією. Наголошено на важливості проведення підбору, навчання та підготовки військових до виконання бойових завдань за для збереження їхнього ментального здоров’я.
  • Документ
    ДЕЯКІ ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ОБ'ЄКТНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПРОГРАМУВАННЯ
    (Видавництво Європейського університету, 2024) Яровий, Р. О.; Улічев, О. С.
    У статті проведено детальний аналіз об'єктно-орієнтованого програмування (ООП) та функціонального програмування (FP) у контексті сучасних кіберсистем. Розглядаються основні недоліки ООП, такі як проблеми зі спадковістю, інкапсуляцією та ієрархією класів. Зокрема, обговорюються проблеми крихкої бази класів, діамантова проблема та неналежний доступ до інкапсульованих даних. Натомість, функціональне програмування пропонує переваги, зокрема іммутабельність даних, відсутність побічних ефектів та гнучкість у розробці модульного коду. Стаття наводить приклади з кодом для кожного підходу, демонструючи переваги FP у спрощенні відлагодження та тестування коду. У висновках пропонується використовувати гібридні методології, що поєднують переваги обох підходів для створення надійних та ефективних програмних рішень.
  • Документ
    МАШИННЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ АВТОМАТИЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ БАЗАМИ ДАНИХ: РОЗРОБКА АЛГОРИТМІВ ДЛЯ АВТОМАТИЧНОГО МОНІТОРИНГУ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ
    (Видавництво Європейського університету, 2024) Тонковид, Т. А.; Милашенко, В. М.
    Ця стаття досліджує застосування машинного навчання для автоматизації управління базами даних, зокрема розробки алгоритмів для автоматичного моніторингу та оптимізації їх роботи. В рамках дослідження ми використали різні техніки машинного навчання, включаючи регресійний аналіз, класифікаційні моделі, та реінфорсментне навчання для вирішення задач прогнозування навантаження, ідентифікації потенційних проблем у роботі систем, та динамічного управління ресурсами. На основі зібраних даних з різних комерційних баз даних, моделі були навчені, протестовані та валідовані з високою точністю. Результати показали, що використання машинного навчання може значно підвищити продуктивність управління базами даних, знизити час відгуку та оптимізувати розподіл ресурсів. Зокрема, реінфорсментне навчання продемонструвало здатність адаптувати розподіл ресурсів в реальному часі, зменшуючи затримки на 15-20% порівняно з традиційними методами. Стаття підкреслює значення інтеграції сучасних технологій машинного навчання в системи управління базами даних та надає рекомендації щодо подальших досліджень у цій області, спрямованих на розширення функціональності та покращення ефективності інформаційних систем.
  • Документ
    ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ОСВІТИ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА КАДРОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ РЕГІОНІВ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ
    (Видавництво Європейського університету, 2024) Бобро, Н. С.; Тимошенко, А. О.
    У статті досліджено процес цифровізації освіти та її вплив на кадровий потенціал регіонів у контексті цифрової економіки. Зазначено, що впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіту значно трансформувало методики викладання, доступність та форми навчання. Цифрові інструменти, такі як онлайн-курси, цифрові підручники та інтерактивні платформи, сприяють персоналізації навчання та підвищенню його ефективності. Основні проблеми цифровізації освіти включають нерівний доступ до інтернету та технічних засобів, необхідність адаптації педагогів до нових технологій, питання якості освіти, безпека даних та потреба в нових компетенціях. Вирішення цих проблем потребує спільних зусиль дослідників, викладачів та освітніх закладів. Цифровізація освіти має позитивний вплив на розвиток кадрового потенціалу регіонів. Вона розширює доступ до освіти, сприяє формуванню висококваліфікованих фахівців, забезпечує гнучкість навчання та стимулює економічний розвиток регіонів. Застосування цифрових технологій у навчанні дозволяє індивідуалізувати освітній процес, розвивати інформаційні компетенції та інтелектуальний потенціал. В умовах цифрової економіки виникають нові вимоги до навичок кадрів, що сприяє появі нових професій та спеціалізацій. Гнучкість та постійне навчання стають ключовими аспектами успішної адаптації до змін на ринку праці. Освітні інституції мають гармонізувати свою кадрову політику з потребами цифрової економіки, забезпечуючи підготовку кваліфікованих фахівців та розвиток високотехнологічних секторів економіки. Цифровізація освіти, доповнюючи традиційні методи, вимагає вирішення питань онлайн-безпеки та захисту інтелектуальної власності. Загалом, цифровізація освіти сприяє формуванню високопрофесійного кадрового потенціалу та є основним каталізатором соціально-економічного розвитку регіонів.
  • Документ
    ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ УНІВЕРСИТЕТІВ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ
    (Видавництво Європейського університету, 2024) Тимошенко, О. І.; Ягодзінський, С. М.
    Дискусії стосовно цифрового університету майбутнього розпочались ще на початку комп’ютерної ери. Думки про те, що традиційний університет в майбутньому може поступитись університету, в якому провідну роль відіграватимуть не викладачі, традиції, освітні траєкторії, а інноваційні методики і методи надання освітніх послуг – не давала спокою західним футурологам з 60-70-их років ХХ ст.