Formation of the management system of organizational communications of medical institutions

Ескіз недоступний
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
The article analyzes the existing features and problems of the organizational communications management system in the medical field. Based on the possibility of using a functional approach to the formation of the system of organizational communications of medical institutions is substantiated, by determining the stages, the implementation of which is possible based on developed powers, competencies and responsibilities for the spheres of execution of communication processes by employees and managers of the medical institution, which will ensure the avoidance of contradictions between the goals of functional units, will contribute to increasing transparency of activity, management flexibility and active cooperation of medical workers. The organizational structure is substantiated and the increase in the role of the subject attitude towards employees on the part of the heads of medical institutions, the increase in responsibility for the result and its differentiation according to the level of authority or the level of the employee's contribution to the production process is determined. Requirements for basic knowledge, skills and communication skills of medical workers are given. The practical implementation of the chosen approach to improve the formation of the organizational communications system of medical institutions can be successful under the conditions of achieving consistency between the goals, the strategy: of the medical institution, the strategy: of communication management and organizational culture.
Опис
У статті проаналізовано існуючі особливості та проблеми системи управління організаційними комунікаціями у медичній галузі. На цій основі обґрунтовано можливість використання функціонального підходу до формування системи організаційних комунікацій медичних установ, шляхом визначення стадій, реалізація яких можлива на основі розроблених повноважень, компетенцій та відповідальності за сферами виконання комунікаційних процесів працівниками та керівниками медичної установи, що забезпечить уникнення протиріч між цілями функціональних підрозділів, сприятиме підвищенню прозорості діяльності, управлінської гнучкості та активної співпраці медичних робітників. Обґрунтовано організаційну структуру та визначено збільшення ролі суб'єктного ставлення до співробітників з боку керівників медичних установ, збільшення відповідальності за результат та її диференціація за рівнем повноважень або рівнем внеску! працівника у виробничий процес. Наведено вимоги до базових знань, умінь та комунікативних навичок медичних працівників. Практична реалізація обраного підходу з удосконалення формування системи організаційних комунікацій медичних установ може бути успішною за умов досягнення відповідності між цілями, стратегією медичної установи, стратегією управління комунікаціями та організаційною культурою.
Ключові слова
Бібліографічний опис
Bugaichuk, М. S. (2024). Formation of the management system of organizational communications of medical institutions. Economics and Management, 1, 63-67 [in English].]