Intelligent data processing technologies as a basis for modeling digital avatars in the educational environment

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Kyiv Economic Scientific Journal

Анотація

Objective. To substantiate the conceptual foundations for creating digital avatars in the educational environment based on intelligent data collection and processing technologies. Methods. Integration of sensor technologies, IoT, Big Data, machine learning algorithms, comparative analysis of physical and analytical modeling approaches. Results. It is shown that combining physical modeling and data analytics enables the development of flexible and adaptive digital avatars reflecting individual user behavior. Scientific novelty. The study proves that exclusively analytical models are insufficient and that integrated modeling provides a holistic behavioral simulation. Practical significance. The proposed approach can be applied in digital university ecosystems, distance learning platforms, and educational analytics research to enhance personalization and learning efficiency.

Опис

У статті розглядається наукове підґрунтя для створення цифрових аватарів в освітньому середовищі на основі інтелектуальних технологій збору та обробки даних. У сучасних умовах цифрової трансформації університетської освіти виникає необхідність у розробці інструментів, здатних забезпечити персоналізацію навчального процесу, динамічну адаптацію освітніх ресурсів до потреб користувачів, а також інтелектуальну взаємодію у цифровому просторі. Одним із таких інструментів є цифровий аватар – віртуальна модель особи, що може імітувати фізичні, когнітивні та поведінкові характеристики студента чи викладача. Основна увага у дослідженні приділена питанням інтеграції сенсорних технологій, Інтернету речей (IoT), Big Data та алгоритмів машинного навчання як основи для побудови цифрових аватарів нового покоління. Проаналізовано етапи розвитку цифрових технологій, починаючи від промислових систем контролю та збору даних (PLC, SCADA) до сучасних IoT-платформ з хмарною обробкою, які використовуються в освітньому середовищі. Показано, що зниження вартості сенсорів та доступність IoT-рішень сприяють поширенню технологій моделювання поведінки користувача в реальному часі. У статті наголошено, що ефективне створення цифрових аватарів вимагає поєднання двох підходів – фізико-математичного моделювання процесів та аналітики даних, отриманих від користувачів. Проведено порівняльний аналіз обох підходів, їх переваг та обмежень. Доведено, що виключно аналітична модель не забезпечує цілісного уявлення про поведінку об'єкта, а лише у поєднанні з фізичною моделлю дозволяє сформувати гнучку, точну і адаптивну структуру цифрового аватара. У результаті дослідження сформульовано концептуальні засади побудови цифрових аватарів як складових інтелектуального освітнього середовища, які здатні не лише відображати індивідуальні особливості студентів, але й прогнозувати їхню поведінку, адаптувати освітні сценарії та підвищувати ефективність навчального процесу загалом. Запропонований підхід може бути використаний у рамках цифрових університетських екосистем, платформ дистанційного навчання, а також у дослідженнях адаптивного навчання, цифрової педагогіки та освітньої аналітики.

Бібліографічний опис

Bobro, N. (2025). Intelligent data processing technologies as a basis for modeling digital avatars in the educational environment. Kyiv Economic Scientific Journal, 10, 7-13. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2025-10-1