СТРАТЕГІЇ ПІДВИЩЕННЯ ОСВІТНЬОЇ МОТИВАЦІЇ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Видавництво: MANS w Łomży

Анотація

Підвищення освітньої мотивації у здобувачів освіти є надзвичайно актуальною проблемою у сучасній системі освіти. Актуальність зумовлена ряд соціальних, економічних і культурних чинників, які впливають на освітній процес. До основних чинників відносять: зростання ролі освіти в сучасному суспільстві, а саме конкурентоспроможність людини на ринку праці, вагомість практичної компетентності та здатності до навчання впродовж життя; вплив глобалізації та цифрової трансформації, що підсилюється міжнародною конкуренцією, яка вимагає високого рівня професійної підготовки, змінами щодо формату навчання, що потребує самодисципліни та внутрішньої мотивації для опанування нового матеріалу; зміна потреб сучасного студента, адже молодь прагне індивідуального підходу та адаптивних освітніх програм; вплив війни на освіту, що проявляються як у зовнішніх умовах навчання, так і у внутрішньому психологічному стані, який впливає на освітню мотивацію здобувачів освіти. Відтак, завдання освітніх інституцій − створити умови, які сприятимуть підтримці та розвитку мотивації здобувачів освіти навіть у таких складних обставинах.

Опис

Освітня мотивація є ключовим фактором для успішного навчання здобувачів освіти. Розуміння та впровадження ефективних стратегій підвищення мотивації допомагає не лише покращити академічні досягнення, а й формувати у здобувачів освіти позитивне ставлення до навчання. Відтак, основними стратегіями підвищення освітньої мотивації у здобувачів освіти визначаємо: впровадження індивідуалізації навчання (адаптація навчальних програм до рівня підготовки студентів, врахування їхніх здібностей, конструктивний фідбек); застосування інтерактивних методів навчання (гейміфікація, групові проєкти, використання інтерактивних платформ); підтримка внутрішньої мотивації (пояснення сенсу та цінності навчання, вільний вибір, створення умов, в яких студенти самостійно приймають рішення та несуть за них відповідальність); створення сприятливого освітнього середовища у закладі освіти (відкрите спілкування та підтримка, формування культури взаємоповаги у студентів, формування навичок резильєнтності); підтримка емоційного інтелекту здобувачів освіти (розвиток самоусвідомлення, підтримка наполегливості, фокус на успіхах); підвищення професійної орієнтації (запрошення лекторів-практиків, організація програм, які дозволяють студентам здобувати реальний досвід, проведення тренінгів з професійного розвитку). Вважаємо, що підвищення освітньої мотивації у здобувачів освіти вимагає комплексного підходу, який враховуватиме індивідуальні потреби, сучасні освітні тенденції та емоційний добробут.

Бібліографічний опис

Кошіль О. П., Хоменко О.О. Стратегії підвищення освітньої мотивації у здобувачів освіти // Психолого-педагогічні аспекти навчання дорослих у системі неперервної освіти: збірник матеріалів Х Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (12 грудня 2024 року, м. Біла Церква). Частина 1. БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України / наукова редакція: Юлія Герасименко, Юлія Грибовська, Зоя Шарлович. Біла Церква - Ломжа : Вид-во "MANS w Łomży", 2025. С. 232-233.DOI https://doi.org/10.58246/PBHG2646