2024
Постійне посилання зібранняhttp://dspace.e-u.edu.ua/handle/123456789/71
Переглянути
Нові надходження
Документ Технологія створення системи управління інформаційною безпекою в комерційному банку (на узагальненому прикладі "Сігма Банк")(2024) Попов, Сергій ОлександровичПредметом дослідження є процеси впровадження системи управління інформаційною безпекою (СУІБ) в комерційному банку, включаючи розробку політик, процедур, технічних та організаційних заходів для захисту інформаційних ресурсів банку від можливих загроз. Увага приділяється забезпеченню відповідності вимогам міжнародних стандартів, таких як ISO/IEC 27001, та нормативно-правовій базі України. Об'єктом дослідження є автоматизована система банку та всі її компоненти, що задіяні у процесах обробки, зберігання та передачі інформації. До об'єкта належать також процеси та процедури управління інформаційною безпекою, що стосуються захисту інформаційних активів банку, а також взаємодія між інформаційними системами та користувачами. Метою дослідження є розробка системи управління інформаційною безпекою (СУІБ) для комерційного банку, що забезпечить комплексний захист його інформаційних ресурсів від сучасних загроз. Це передбачає ідентифікацію ризиків, вибір відповідних засобів захисту, впровадження необхідних заходів та політик для забезпечення конфіденційності, цілісності та доступності інформації. Важливим аспектом є створення практичних рекомендацій щодо впровадження СУІБ, які дозволять організаціям належним чином реагувати на загрози та забезпечити захист своїх інформаційних ресурсів. Отримані результати можуть бути корисними при створенні СУІБ в комерційному банку.Документ Особливості професійного вигорання керівників на підприємстві в період військової агресії(2024) Піх, Анна БорисівнаПовномасштабне вторгнення Російської Федерації в Україну зумовило комплексний негативний тиск на психологічний стан населення через створення постійного зовнішннього довготривалиго деструктивного подразника. Психологічна (емоційна) складова станів, які переживає людина під час стресогенної ситуації, зачіпає різні сторони психіки. Насамперед це стосується характеристик загального емоційного фону, який набуває негативного відтінку. За тривалого впливу стресора людина стає більш тривожною порівняно з її нормальним станом, втрачає віру в успіх і в разі особливо затяжного стресу може переживати депресію. Діяльність керівника насичена багатьма стресогенами, серед яких такі, як військова агресія, інтенсифікація життя, соціально-політичні та соціально- економічні зміни в Україні, зокрема військова агресія. Переважна більшість керівників підприємств працюють в досить неспокійній, емоційно напруженій атмосфері, що вимагає постійної уваги, контролю за діяльністю і взаємодією з людьми. Суттєвим стресогенним фактором є психологічні й фізичні перевантаження керівників, які спричиняють виникнення так званого синдрому «професійного вигорання» – виснаження моральних і фізичних сил, що неминуче позначається як на ефективності професійної діяльності, психологічному самопочутті, так і на стосунках у сім’ї. Зазначена складна емоціогенна ситуація вимагає від керівників підприємств адекватного і невідкладного їх опанування, підвищення здатності протистояти таким впливам без шкоди для здоров’я, адекватно мислити і успішно працювати працювати на благо України, на перспективу, на перемогу. Наразі не уявляється можливим подалати джерело стресу, пов’язаного з війною, вона й далі продовжує вчияти вплив, зокрема, на крівників, і ми всі залишаємося під цим впливом. Війна постає постійним зовнішнім довготривалим деструктивним подразником для психіки людини: негативно впливає на організм, зокрема на поведінкові, емоційні, когнітивні та фізіологічні прояви, викликає погіршення самопочуття, погіршує працездатність, викликає втому. Тому, подолання стресу та попередження професійного вигорання, зокрема, керівників на підприємстві є одним із найбільш важливих питань сьогодення. Саме тому дослідження особливостей професійного вигорання керівників на підприємстві в період військової агресії залишається актуальним та перспективним. Об'єкт дослідження: професійне вигорання керівників. Предмет дослідження: особливості професійного вигорання керівників на підприємстві в період військової агресії. Мета дослідження: здійснити теоретичний аналіз та емпірично дослідити особливості професійного вигорання керівників на підприємстві в період військової агресії.Документ Вплив бойового стресу на професійний розвиток військовослужбовців(2024) Швець, Лілія АнатоліївнаСучасні тенденції розвитку сил, засобів і способів збройної боротьби, зокрема несмертоносних (інформаційного і психологічного характеру), зумовили різке зростання залежності ходу і результату війни від професійного розвитку військовослужбовців. Досвід російсько-української війни переконливо свідчить, що сучасна війна не лише висуває суворі вимоги до фізичних властивостей військовослужбовця, але й вимагає від нього досконало володіти сумісними військово-обліковими спеціальностями, зберігати високий рівень стресостійкості, інтелектуально домінувати в умовах бойового зіткнення з противником і зберігати високий рівень психологічної готовності, виконуючи завдання за призначенням. Професійне зростання військовослужбовців безпосередньо пов'язане зі здатністю ефективно справлятися зі стресовими ситуаціями, керувати своїм емоційним станом та підтримувати високий рівень бойового духу. Неврахування впливу бойового стресу може призводити до зниження продуктивності та негативних наслідків для військових структур загалом. Зі зростанням уваги до психічного здоров’я військових у всьому світі з’являється потреба в нових дослідженнях, спрямованих на розуміння того, як саме стрес впливає на різні аспекти кар’єри військовослужбовців. Актуальність теми обумовлена необхідністю впровадження ефективних психологічних інтервенцій, які могли б допомогти військовим справлятися зі стресом та мінімізувати його вплив на професійний розвиток. Розробка та впровадження таких підходів сприятимуть не лише збереженню кадрового потенціалу армії, але й підтриманню психологічного здоров'я військових та їхньої ефективної адаптації до змін у професійному середовищі. З огляду на військову агресію проти України та участь у військових операціях на різних континентах, велика кількість військовослужбовців зазнає впливу бойового стресу. Це робить дослідження цієї теми особливо важливим для підтримки й реабілітації військових. Незважаючи на важливість проблеми, кількість наукових досліджень, присвячених впливу бойового стресу на професійний розвиток військовослужбовців, є обмеженою. Мета дослідження: дослідити вплив бойового стресу на професійний розвиток військовослужбовців, та на його основі розробити комплексну програму, спрямовану на його коригування. Об'єкт дослідження: професійний розвиток військовослужбовців. Предмет дослідження: вплив бойового стресу на професійний розвиток військовослужбовців.Документ Психологічна допомога IT-фахівцям з емоційним вигоранням(2024) Любарець, Анна ВолодимирівнаСучасний технологічний прогрес та стрімкий розвиток інформаційних технологій у сучасному світі ставлять перед ІТ-спеціалістами постійні виклики та завдання. Інновації, зростання конкуренції, постійні зміни в технологічному середовищі та високий дефіцит часу стають невід'ємною частиною професійної реальності для ІТ-спеціалістів. За таких невпинних темпів розвитку сектору інформаційних технологій психічне та емоційне здоров'я працівників може опинитися під загрозою. Актуальність дослідження полягає в тому, що ІТ-галузь, будучи динамічною та конкурентною, стикається зі зростаючим явищем емоційного вигорання серед своїх фахівців. Постійний робочий тиск, необхідність постійного самовдосконалення та різкі зміни вимог ринку праці можуть призвести до погіршення психічного стану ІТ-працівників та негативних наслідків для їхнього фізичного та психологічного здоров'я. Український контекст емоційного вигорання серед ІТ-фахівців поки що слабко досліджений. Аналіз існуючих наукових підходів та внесення власного внеску в цю сферу можуть принести корисні результати для наукової громадськості та бізнесу. Досягнення ефективного балансу між високими вимогами сучасного ринку та збереженням психічного благополуччя ІТ-спеціалістів має вирішальне значення для подальшого успішного розвитку галузі. У цьому контексті дослідження та розробка психологічних підходів та інтервенцій для профілактики та подолання емоційного вигорання стає актуальним завданням, спрямованим на створення сприятливого та здорового робочого середовища для ІТ-спеціалістів. Вивчення та розробка психологічних стратегій допомоги ІТ-фахівцям може призвести до покращення психічного здоров'я працівників та підвищення ефективності робочих процесів в галузі інформаційних технологій. З урахуванням швидкого розвитку ІТ- сфери та змін у робочому середовищі, важливо розробляти нові, адаптовані до умов індустрії інструменти та методи підтримки для працівників. Мета дослідження – визначити шляхи надання психологічної допомоги ІТ-фахівцям із емоційним вигоранням. Об’єкт дослідження – емоційне вигорання ІТ-фахівців. Предмет дослідження – психологічна допомога ІТ-фахівцям з емоційним вигоранням.Документ Психологічні умови організації ефективного спілкування дорослого з дитиною(2024) Олійник, Оксана СергіївнаАктуальність теми дослідження. Спілкування дорослого з дитиною є однією з найважливіших складових її розвитку. Саме через спілкування дитина пізнає світ, себе та інших людей, формує свою особистість, вчиться взаємодіяти з оточуючими. Від того, як дорослий організовує спілкування з дитиною, залежить її емоційний стан, самооцінка, успішність розвитку у всіх сферах. В сучасних умовах, коли темп життя постійно зростає, а інформаційні потоки стають все більш насиченими, багато дорослих відчувають труднощі в спілкуванні з дітьми. Їм не вистачає часу, знань, умінь та навичок для того, щоб організувати спілкування з дитиною оптимальним чином. Це може призводити до різних проблем, таких як: - порушення емоційного контакту між дорослим і дитиною; - нерозуміння дитиною потреб та очікувань дорослого; - конфлікти та суперечки; - низька самооцінка дитини; - відчуття самотності та ізоляції. У зв'язку з цим, дослідження психологічних умов організації оптимального спілкування дорослого з дитиною є надзвичайно актуальним завданням. Об'єкт дослідження: процес спілкування дорослого з дитиною. Предмет дослідження: психологічні умови організації ефективного спілкування дорослого з дитиною, які сформовані на базі Навчально-реабілітаційного центру No21 Оболонського району м. Києва що є закладом освіти, який забезпечує систему безперервної освіти в Україні та здійснює провадження освітньої діяльності на різних рівнях освіти (дошкільна освіта, початкова освіта, базова середня освіта. Цей заклад є єдиним навчальним закладом в м. Києві та області, де навчаються та виховуються діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування. Мета дослідження: визначення психологічних умов організації ефективного спілкування дорослого з дитиною та розробка практичних рекомендацій щодо їх створення. Для досягнення поставленої мети необхідно виконати наступні завдання: 1. Здійснити теоретичний аналіз розробленості проблеми дослідження. 2. Розробити програму та провести процедуру дослідження. 3. Інтерпретація та визначення умов. 4. Розробити серію тренінгів.Документ Емоційно-образна терапія в подоланні фобій у клієнтів з травматичним досвідом(2024) Романюк, Інна ВалеріївнаРозгляд поняття психологічної травматизації в контексті воєнного конфлікту в Україні є надзвичайно актуальним та суттєвим для подальших досліджень. Україна стикається з великомасштабним воєнним конфліктом, і вивчення впливу цих подій на психічне здоров'я населення має велике значення. Вивчення особливостей психологічної травматизації особистості залишається актуальним і важливим завданням. Проявом травматичного досвіду є деформація психологічних механізмів саморегуляції і порушення захисту психіки особистості, в результаті чого відбувається зниження її адаптивних можливостей та як наслідок, можлива зміна цінностей і поведінки. Характерною реакцією на психологічну травматизацію стає виникнення фобій. Поняття «фобія» походить від грецького слова φόβος, що означає «огида», «страх», «смертельний страх». У медицині фобія – симптом, суттю якого є ірраціональний неконтрольований страх або стійке переживання зайвої тривоги в певних ситуаціях або за присутності (очікування) певного об’єкта. Дослідження психологічних аспектів травматичних ситуацій уможливлює розробку ефективної програми психологічної допомоги для осіб, що зазнали психологічної травматизації, а також дозволяє визначити, як надавати їм більш ефективну соціальну підтримку. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та практично з’ясувати ефективність застосування емоційно-образної терапії в подоланні фобій у клієнтів з травматичним досвідом. Об’єкт дослідження: фобії як вияв переживання травматичного досвіду. Предмет дослідження: емоційно-образна терапія в подоланні фобій у клієнтів з травматичним досвідом.Документ Особливості психологічного клімату у підлітковому віці під час воєнного стану(2024) Велько, Катерина АнатоліївнаСучасний освітній процес проходить нові виклики в умовах воєнного стану: невизначеність майбутнього не тільки освіти в України, але і всієї країни, невизначеність майбутнього здобувачів освіти та міграція громадян, потреба інтеграції українських школярів та студентів в закордонні системи освіти в більш безпечних умовах, - все це створює новий освітянський клімат в Україні. В цьому кліматі залишається система освіти України, яка намагається зберігати вже працюючі форми та розвивати нові, більш адаптивні. Учасники освітнього процесу в Україні перебувають в неординарних, важких умовах, подекуди – безпосередньої загрози життю та цілісності, що також формує специфіку освітянського простору. В цьому просторі розвиваються, навчаються, формуються особистості дітей. Діти і дорослі, перебуваючи в школах, формуючи свій соціально-психологічний клімат в освітньому колективі, створюють свої адаптивні системи для найкращого досягнення задач освіти. Об'єкт дослідження – психологічний клімат у підлітковому віці. Предмет дослідження – особливості психологічного клімату у підлітковому віці в умовах воєнного стану. Мета роботи – Вивчити психологічний клімат підлітків в умовах воєнного стану.Документ Психологічні особливості комунікації психолога в умовах воєнного часу(2024) Лазаренко, Ганна ЮлiївнаУ сучасних умовах широкомасштабної війни суспільна практика і насамперед – освіта, потребують ґрунтовних психолого-педагогічних досліджень, якісної роботи кваліфікованих психологів, підготовлених до здійснення своєї професійної діяльності як у мирний час, так і в екстремальних умовах, долаючи наслідки психотравматичного впливу війни. Сучасні психологи мають вміти заспокоїти людину у випадку гострих стресових реакцій, що виникають у дійсно небезпечній ситуації, надавати підтримку та допомогу при проживанні наслідків травматичних подій, які подіяли не лише фізично, але й психологічно на людину, зумовивши зміну її способу життя, місця проживання, світогляду, типову адаптивну поведінку та ін. Серед нагальних проблем, з якими доведеться стикатися сучасним психологам у професійній діяльності, виділяються психоемоційні розлади та реактивні стани у населення різного віку, яке брало участь у подіях воєнного характеру (випадково, вимушено, навмисно), зміни поведінки дітей, підлітків, молоді, дорослих залежно від їхніх індивідуально-психологічних особливостей та залученості до травматичних подій. Також поширеними наслідками впливу воєнних дій на українське населення є зміни в когнітивній сфері (знижена концентрація уваги, послаблення пам’яті, втрата навичок критичного мислення у стресових ситуаціях, сугестивність та обмеженість сприйняття внаслідок дії негативних емоційних чинників), труднощі активізації ресурсних можливостей до продуктивної (навчальної, виробничої) діяльності; зміни в ціннісній сфері, у життєвих планах та перспективах, у розумінні власного майбутнього (що пов’язане із питаннями толерантності до невизначеності). Також аналізуючи нагальні психологічні проблеми українців в сучасних умовах воєнного стану В. Панок, М. Слюсаревський та ін. вказують на великий вплив хронічного стресу, що призводить до емоційного вигорання, напруження, тривожності людей, феномен раннього дорослішання у дітей, морального постаріння у молодих і дорослих, зміни в психологічних особливостях вікового розвитку особистості та ін. Все це вимагає врахування, детального аналізу, вмілого діагностування та подальшої профілактично- корекційної роботи з населенням. Відповідно важливими в цьому аспекті є вимоги як до професійної компетентності психолога, так і до його особистісних і професійно важливих якостей та рис, що забезпечують успішність виконання ним своєї діяльності з клієнтами. Об’єкт дослідження – комунікативна діяльність психологів. Предмет дослідження – психологічні особливості комунікації психолога в умовах воєнного часу. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити психологічні особливості комунікації психолога в умовах воєнного часу.Документ Психологічні умови виникнення та розвитку міжособистісних конфліктів(2024) Устінченко, Наталія ІванівнаСтратегія поведінки у конфлікті є планом дій, вкладених у реалізацію поставленої мети у конфлікті. У ситуаціях взаємодії люди поводяться по-різному, тому виникають закономірні питання причини вибору людиною тієї чи іншої стратегії поведінки, про ті особистісні характеристики, що впливають на поведінку в тій чи іншій ситуації. Сучасні молоді люди відрізняються від своїх однолітків попередніх поколінь соціально-психологічними особливостями міжособистісних відносин. Вони проявляються, як індивідуальні якості особистості (її емоційні і вольові властивості, інтелектуальні можливості), і засвоєні особистістю цінності суспільства. У системі міжособистісних відносин людина реалізує себе, віддаючи соціуму сприйняте у ньому. У сучасних умовах загострення протистояння в соціальних відносинах необхідним чинником успішної соціалізації особистості є дозвіл особистих і суспільних інцидентів. Тому найбільш значущою є проблема профілактики міжособистісної конфліктної поведінки. Фундаментальним процесом підліткового віку вважається перехід із юнацтва до дорослості. Усі сфери розвитку починають перебудовуватися, виникають та створюються психологічні новоутворення, які закладаються в основи свідомої поведінки. Крім того, формуються соціальні установки. Цей перетворювач і встановлює домінантні особливості особистості підлітків. Підлітковий вік – найскладніший і найважчий з усіх дитячих вікових груп, що являє етап становлення особистості. Цей період вважається кризовим, через модифікації, що відбуваються, і їх характеристик. Необхідним чинником успішної соціалізації, у сучасних умовах, є дозвіл особистих та суспільних інцидентів. Практика показує, що міжособистісна взаємодія у ситуаціях конфлікту спричиняє труднощі у старших підлітків. Нерідко натомість аналізу проблеми та пошуку оптимальних шляхів її вирішення підліток намагається інтенсивним способом впливати на об'єкт протиріччя та чинить дії, що призводять до ескалації конфлікту. Це пов'язано, перш за все, з нестачею їхньої комунікативної та соціальної компетентності. Саме тому актуальним є дослідження психологічних аспектів виникнення і розвитку міжособистісних конфліктів. Об'єкт дослідження: міжособистісні конфлікти. Предмет дослідження: психологічні умови виникнення і розвитку міжособистісних конфліктів. Мета дослідження: здійснити теоретичний аналіз та емпіричне дослідження психологічних умов виникнення і розвитку міжособистісних конфліктів.Документ Динаміка формування соціального інтелекту студентів-психологів(2024) Кочетова, Анастасія ЮріївнаЗначення соціальних навичок у сучасних умовах розвитку суспільства набуває дедалі більшої ваги. Здатність розуміти інших людей, їхні емоції, мотиви та наміри, а також ефективно взаємодіяти з ними є основною складовою успішної професійної та особистісної самореалізації. Одним із ключових компонентів цих навичок є соціальний інтелект, що, в свою чергу, і визначає здатність людини орієнтуватись у соціальних ситуаціях, передбачати поведінку інших та приймати відповідні рішення. У зв’язку з цим, дослідження процесу формування та розвитку соціального інтелекту є надзвичайно актуальним як у теоретичному, так і в прикладному аспектах. Особливу увагу вивченню соціального інтелекту хочеться приділити у контексті підготовки студентів-психологів, адже саме їх фах у своїй майбутній професійній діяльності буде покладатись на здатність до адекватного сприйняття й інтерпретації поданих їм сигналів, емпатії та навичок ефективного спілкування. Студенти протягом усього навчання не лише отримують спеціальні знання та навички, а ще й розвивають «психологічне мислення» та формують соціальну компетентність, що має неабиякий вплив на рівень їхнього соціального інтелекту. З цього виходить, що процес навчання студентів на спеціальності «Психологія» має вплив на розвиток їх особистості та соціальних здібностей і дослідження цих змін може виявити ключові аспекти їхньої професійної підготовки. Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю вдосконалення навчального процесу для підвищення рівня соціальної компетентності майбутніх фахівців у галузі психології. Адже, чим вищий рівень соціального інтелекту у студента-психолога, тим ефективніше він зможе взаємодіяти з клієнтами та колегами, прогнозувати їхні потреби та емоційні реакції, що є неабияким важливим чинником успішної практичної діяльності. Вивчення динаміки розвитку соціального інтелекту під час навчання допоможе не лише зрозуміти, як саме відбувається цей процес, але й визначити оптимальні умови для його стимуляції. Об'єкт дослідження – процес формування соціального інтелекту у студентів-психологів. Предмет дослідження – динаміка формування соціального інтелекту студентів-психологів. Мета дослідження – теоретично проаналізувати та емпірично дослідити особливості динаміки формування соціального інтелекту студентів- психологів.Документ Методи арт-терапії в роботі зі стресовими станами у жінок під час війни(2024) Мельник, Ганна ВікторівнаРеалії сьогодення кидають виклик спільності психологів та соціальних працівників, що стикнулись на своєму шляху з проблемою надвеликої кількості українських жінок, що перебувають у стані стресу, викликаному воєнними діями в нашій країні. Дехто виїхав за межі країни і стикається зі стресом адаптації до нових умов існування, а більшість – залишилась і вже 2,5 роки адаптується до «нового життя» - життя в умовах війни. Як жити і знаходити сили для виховання дітей? Як забезпечувати свою сім’ю, коли чоловік на фронті? Як підтримати та допомогти повернутись до суспільного життя чоловікові, що повернувся з війни? Як взагалі жити, коли навколо жах війни і ти втрачаєш останні краплі людяності і довіри до Всесвіту? Ці і не тільки запитання, з якими стикаються українські жінки і які виснажують їх сили. В цих умовах, стрес стає постійним супутником життя, а віднайти ресурс стає все важче і важче. Тож, подолання стресових станів у жінок під час війни є актуальною проблемою сьогодення, шляхом вирішення якої можна буде легше і у більш короткий термін адаптуватись до умов сьогодення та, коли настане час, повернутись до мирного життя і до відновлення нашої країни. Саме тут у нагоді стають методи арт-терапії, які шляхом занурення у мистецтво надають людині сили віднайти власний ресурс жити життя. Музикотерапія, глинотерапія, ізотерапія, лялькотерапія, фототерапія, мандалотерапія, матафоричні асоціативні картки – це не повний перелік методів, що покликані через образ допомогти налагодити контакт з підсвідомим і віднайти шлях до зцілення. Адже робота з тілом, медитація і терапія мистецтвом – це найкоротший шлях для виходу зі стресового стану і усвідомлення цінності власного життя. Об’єкт: стресові стани у жінок під час війни. Предмет: методи арт-терапії в роботі зі стресовими станами у жінок під час війни. Мета – дослідити перебіг стресових станів у жінок під час війни та розробити й апробувати психологічний тренінг з подолання стресових станів у жінок під час війни методами арт-терапії.Документ Стресостійкість психолога як фактор його професійного становлення(2024) Щербак, Тетяна АнатоліївнаЗараз в різних сферах наукової діяльності людини високо проявляється інтерес до вивчення природи генезису, аналізу структури та методів врегулювання різних стресових конфліктних ситуацій. Особливий інтерес приділяється питанню виявлення стресових факторів у різних професіях та розробки програм, направлених на розвиток механізмів стресостійкості (в тому числі психолога як фактору його професійного становлення). Оскільки поняття «стрес» широко застосовується в ряді різних галузей знання, у нього вкладається декілька розрізнених сенсів з точки зору причин виникнення такого стану, механізмів його розвитку, особливостей прояву та наслідків. Реакція на стрес, яка виникла в ході еволюції як корисна, мобілізуюча сила організму на боротьбу, може перетворитися в свою протилежність, наносячи організму інколи невиправну шкоду. Професійна діяльність психолога пов’язана з людьми, постійним контактом з ними, емоційним навантаженням та стресом. Професійна діяльність психолога на відміну від інших видів діяльності містить в собі, обов’язкову рефлексію на зміст предмету професійної діяльності. При цьому цілком не принципово, фізична відміна предметів професійної діяльності. Засвоєння професії передбачає вміст її предмету в зміст Я-концепції людини. Звісно, що варіанти цього будуть безмежно різноманітні, але, тим не менш, в них є, те принципово спільне, що констатує предмет однієї професійної діяльності на відміну від іншої. Важливою якістю психолога – є професійна компетентність. Вона містить в собі професійні знання, вміння, навички та здібності. Психолог повинен бути різнобічно підготовленим спеціалістом. Тому його професійна ерудиція містить в собі не лише знання психології, але й визначну сукупність знань в галузі філософії, історії, педагогіки, культурології, права, економіки, філології, соціології, математики та інформатики, концепцій сучасних природніх наук. Метою дослідження є теоретично обгрунтувати та емпірично визначити стресостійкість психолога як фактор його професійного становлення. Об’єкт дослідження – професійна діяльність психолога. Предмет дослідження – стресостійкість психолога як фактор його професійного становлення.Документ Психологічні особливості розвитку професійного самовизначення майбутніх психологів(2024) Кугаєвська, Тетяна АнатоліївнаПроблема професійного самовизначення займає важливе місце у психологічній та педагогічній науці, адже стосується вирішального моменту у становленні людини на етапі вибору професії та її подальшого життя. Особливої актуальності вона набуває у ранньому юнацькому віці, і навіть при виборі закладу вищої освіти відбуваються подальші уточнення правильності вибору професійної сфери, кристалізується професійна ідентичність, чи навпаки – людина розуміє хибність своїх дій та намагається змінити обрану сферу професіоналізації. Вирішення проблем професійного самовизначення залежить від активної позиції оптантів (юнаків, які здійснюють вибір), від усвідомленості ними себе творцями власного життя, від прагнення їх до самореалізації у світі та професії, від вміння відповідально та самостійно приймати зважені рішення. Відповідно до вказаного важливим є вивчення професійного самовизначення у майбутніх фахівців на етапі їх професійної підготовки. Вивчення професійного самовизначення у майбутніх психологів під час їх професійної підготовки може відкрити нові шляхи оптимізації процесу формування свідомого ставлення до себе як до представника обраної професії, до набуття необхідних професійних знань та вмінь, вдосконалення особистісних якостей, що забезпечують професійну придатність майбутніх фахівців до праці у галузі психології. Об’єкт дослідження – процес професійного самовизначення особистості. Предмет дослідження – психологічні особливості розвитку професійного самовизначення майбутніх психологів. Мета дослідження – теоретично проаналізувати та емпірично дослідити психологічні особливості розвитку професійного самовизначення майбутніх психологів.Документ Вплив дитячої психотравми на формування життєвих орієнтирів особистості(2024) Семеног, Наталія МиколаївнаВ умовах інтенсивних суспільних перетворень, характерних для сучасного етапу розвитку нашої держави, у психологічній науці актуалізувалася проблема вивчення інтегральної характеристики особистості – системи життєвих перспектив, що відображає її світоглядні позиції та специфіку суб'єктної активності практичну реалізацію – наповнення змістом конкретних дій та вчинків. Дитячий період є критично важливим для формування основ особистості. Психотравма може суттєво вплинути на самооцінку, цінності та життєві цілі. Травматичний досвід у дитинстві може впливати на поведінку і вибір життєвих орієнтирів у дорослому житті. Це може бути важливим аспектом при плануванні профілактики та корекційних заходів. Розуміння впливу психотравм може допомогти розробити ефективні стратегії для підтримки постраждалих дітей і допомогти їм розвивати здорові життєві орієнтири. Психотравми можуть впливати на соціальні взаємодії і відносини з оточенням, що, в свою чергу, може змінювати життєві орієнтири і професійні плани. Таким чином, дослідження впливу дитячої психотравми на формування життєвих орієнтирів є важливим для розробки комплексних підходів до психічного здоров'я дітей та дорослих. Мета дослідження. Встановити та описати характер взаємозв'язку дитячих психотравм та різних значущих характеристик життєвої перспективи особистості у молодої людини. Об'єкт дослідження: життєві перспективи особистості молодої людини. Предмет дослідження: вплив дитячої психотравми на формування життєвих орієнтирів особистості.Документ Психологічна допомога цивільним особам в кризових ситуаціях під час війни(2024) Євтушенко, Ірина ВолодимирівнаВ умовах військового стану, коли значна частина цивільного населення стикається з травматичними подіями, втратами та невизначеністю, надання ефективної психологічної допомоги стає критично важливим завданням. Військові конфлікти можуть мати руйнівні наслідки для психічного здоров'я та психосоціального благополуччя людей, що вимагає розробки та впровадження науково обґрунтованих методів та технік психологічної підтримки. Дослідження цієї теми має важливе значення для покращення якості життя постраждалих та сприяння процесам відновлення та реінтеграції на індивідуальному, громадському та суспільному рівнях. Метою дослідження є вивчення ефективності різних методів та технік надання психологічної допомоги цивільним особам в умовах військового стану, а також розробка практичних рекомендацій для вдосконалення системи психологічної підтримки. Об'єкт дослідження: цивільні особи, які постраждали внаслідок військового конфлікту та потребують психологічної допомоги. Предмет дослідження: методи та техніки надання психологічної допомоги цивільним особам в умовах військового стану, їх ефективність та особливості застосування.Документ Психічна саморегуляція негативних емоційних станів майбутніх фахівців психологів(2024) Луцька, Світлана ІванівнаСоціально-психологічним завданням будь-якої держави, яка прагне бути цивілізованою, одною з найважливіших проблем є підтримка та збереження (а у разі розладу – відновлення) психічного здоров’я людини. Останнє десятиріччя ускладнилося новими глобальними викликами: світова перманентна криза, пандемія COVID-19, політичні та економічні коливання, довготривала війна, що розв’язана Росією проти України, вимушена міграція мільйонів людей, ескалація воєн, теракти, загрози ІІІ-ої світової війни тощо. Все це змінило усталений порядок життя мільйонів людей, а в деяких випадках, і взагалі його зруйнувало. Для України, з дати повномасштабного наступу Росії, життя розділилося на «до» 24 лютого 2022 року та «після»... Найтяжчі та випробувальні виклики, з якими зіткнулися українці, особливо відбиваються на психічному здоров’ї кожного громадянина країни, та, звичайно, підвищує їхню уразливість до психічних стресів, сприяють поширенню психічних розладів тощо. Цілком зрозуміло, що велика кількість наших громадян, крім буденних емоцій, які притаманні людині у звичайному «мирному» житті, відчувають додаткові, часом, руйнівні негативні емоції, які пов’язані саме з війною, такі як: страх, тривога, відчай, зневіра у майбутнє, зневіра у добро, тощо. Тобто, у порівнянні зі звичайним «мирним» життям, навантаження на психічне здоров’я людини та вразливість його, сьогодні в декілька разів збільшене та стають особливо руйнівними для здоров’я людини. Тому, вкрай важливим та актуальним є питання впливу емоцій на здоров’я людини, якість життя (а у випадку України, іноді, й виживання), професійну та соціальну діяльність людини, взаємовідносини та комунікації з іншими тощо. Все це змушує українців знаходити виходи для вирішення цієї проблеми, шукати знання і можливості щодо оволодіння навичками саморегуляції власних негативних емоційних станів. Об’єкт – негативні емоційні стани майбутніх фахівців психологів. Предмет – психічна саморегуляція негативних емоційних станів майбутніх фахівців психологів. Мета роботи: провести дослідження серед населення категорії - студенти університету: майбутні фахівці психологи, працівники соціальної сфери, педагоги, віком 22 - 62 років (денної та заочної форми навчання).Документ Техніки тренінгу з покращення навичок управління конфліктами(2024) Фанта, Євгенія ВолодимирівнаУ сучасному світі, що характеризується високими темпами розвитку та постійними змінами, зростає кількість конфліктних ситуацій як у професійному середовищі, так і в повсякденному житті. Конфлікти можуть виникати внаслідок різних причин – від особистих розбіжностей до складних соціальних і політичних питань. В умовах глобалізації, де комунікація відбувається між людьми з різних культур та поглядів, управління конфліктами стає все більш складним і важливим завданням. Управління конфліктами тісно пов'язане з емоційною інтелігентністю та здатністю керувати своїми емоціями і емоціями інших людей. У сучасному бізнесі, де командна робота і співпраця є ключовими факторами успіху, навички ефективного управління конфліктами набувають стратегічного значення. Розвиток цих навичок через спеціалізовані тренінги сприяє підвищенню продуктивності праці, покращенню робочої атмосфери та зниженню рівня стресу. Традиційні методи навчання часто не забезпечують достатнього рівня практичних навичок для ефективного управління конфліктами. Тренінги, що базуються на активних методах навчання, таких як рольові ігри, моделювання ситуацій і групові обговорення, надають можливість учасникам не тільки теоретично ознайомитися з основами управління конфліктами, але й відпрацювати практичні техніки в реальних умовах. Це значно підвищує ефективність навчального процесу та сприяє глибшому засвоєнню матеріалу. Ефективне управління конфліктами може суттєво зменшити соціальні та економічні втрати, пов'язані з конфліктами на робочих місцях і в суспільстві в цілому. Зниження рівня конфліктів веде до покращення загальної атмосфери в колективах, що, у свою чергу, підвищує продуктивність, зменшує кількість звільнень та покращує репутацію організації. Дослідження з покращення технік управління конфліктами, особливо в контексті тренінгових програм, є важливим і актуальним для розвитку сучасної психології, педагогіки та менеджменту. Воно сприятиме розробці нових підходів до навчання та підвищення кваліфікації, що може бути корисним для широкого кола спеціалістів, від менеджерів до психологів і педагогів. Мета дослідження: розробити та апробувати соціально-психологічний тренінг, спрямований на покращення навичок управління конфліктами. Об'єкт дослідження: навички управління конфліктами. Предмет дослідження: техніки тренінгу з покращення навичок управління конфліктами.Документ Особистісні детермінанти збереження психічного здоров’я(2024) Завадська, Тетяна ПетрівнаЗа запитом «психічне здоров’я» Всесвітня пошукова система наукових праць Semantic scholar пропонує майже 8 мільйонів публікацій, що беззаперечно підтверджує актуальність і науковий інтерес психологів, лікарів, соціальних працівників до цієї проблеми. Вже стало звичним стверджувати, що психічне здоров’я недооцінюється, що мало робиться для зміцнення психічного здоров’я чи запобігання виникненню психічних розладів, що служби психічного здоров’я не відповідають потребам майже в усіх країнах. Важливо зрозуміти, що нездатність змінити щось в теперішньому, матиме серйозні майбутні наслідки для окремих людей, сімей, громад, економіки, а також для згуртованості та процвітання суспільства в цілому в перспективі. Десятиліття досліджень і збору даних, а також рекомендації та програми допомоги країнам мали певний позитивний глобальний вплив, але психічне здоров’я в усьому світі залишається незадовільним, а послуги недостатніми та неадекватними, а для деяких – недоступними. Тема психічного здоров’я на теренах України не перестане бути актуальною найближчі десятиліття. До 2019 року науковці активно обговорювали концепцію VUCA-світу. Стресовим фактором, що впливає на психічне здоров’я, розглядалося життя в швидкоплинному, нестабільному, неоднозначному середовищі, в якому важко робити точні прогнози та розраховувати на виконання всіх планів та цілей. З 2020 питання психічного здоров’я переплілося з ефектами пандемії Covid-19. Наразі в Україні війна, науковці зосереджені на питаннях збереження психічного здоров’я як для військових так і для цивільних. Попереду – розробка питання подолання наслідків війни, турботи про психічне здоров’я для різних верств населення. Питання психічного здоров'я має міждисциплінарний характер і розглядається в працях вітчизняних психологів О. Василевської, Л. Карамушки, Е. Носенко та А. Четверик-Бурчак та інших. Вищесказане зумοвило вибір теми дοслідження: «Особистісні детермінанти збереження психічного здоров’я». Мета дослідження пοлягає у теоретичному та емпіричному вивченні особливостей психічного здоров’я психологів-практиків та визначенні особистісних чинників, що його детермінують. Об’єкт дослідження – психічне здоров’я особистості. Предмет дослідження – особистісні детермінанти збереження психічного здоров’я.Документ Корекція індивідуально-психологічних особливостей дітей за допомогою казки(2024) Сєвєрцева, Оксана ВолодимирівнаТема розвитку дітей молодшого шкільного віку на сьогодні є досить важливою, у зв'язку з тим, що саме в процесі даного періоду онтогенезу закладаються базові почуття та емоції, які надалі удосконалюються та трансформуються протягом усього життя людини, формуючи її особистість. Емоції впливають на всі психічні процеси: сприйняття, відчуття, пам'ять, увагу, мислення, уяву, і навіть на вольові процеси. У зв'язку з чим проблема розвитку емоцій, їх ролі у виникненні мотивів як регуляторів діяльності та поведінки дитини є однією з найбільш важливих і складних проблем сучасної психології та педагогіки. Період шкільного дитинства є досить широким спектром новоутворень особистості. Емоційне життя дитиниускладнюється: збагачується зміст емоцій, формуються вищі почуття; вона набуває емоційного досвіду у взаємодії з людьми: батьками, вчителями, однолітками. Розвивається емоційна та вольова сфери особистості. Розвиток та корекцію недоліків емоційної сфери, зокрема страхів, необхідно розглядати як одне з найважливіших, пріоритетних завдань виховання, розвитку дітей молодшого шкільного віку. Однією з форм збагачення емоційного досвіду дитини виступає знайомство дитини з казкою, її програвання та розуміння. За допомогою казки відбувається освоєння цінностей та моделей та норм поведінки. Яскраві та емоційні образи позитивних героїв допомагають дитині ототожнювати себе з ними. Казка дозволяє підвищити розумову та емоційну активність, зняти фізичну та психічну напругу, удосконалювати та розвивати мову, розвиває психічні процеси та творчі здібності. Робота з казкою сприяє особистісному розвитку. Об’єкт дослідження – індивідуально-психологічні особливості у дітей. Предмет дослідження – корекція індивідуально-психологічних особливостей дітей за допомогою казки. Мета дослідження – розробка та впровадження психокорекційної програми для зниження тривожності та агресивності дітей молодшого шкільного віку за допомогою казки.Документ Причини та прояви девіантної поведінки у підлітковому віці у тимчасово переміщених осіб(2024) Кушу, Тетяна АзметівнаДевіантна поведінка останнім часом стала серйозною проблемою. Все більше учнів демонструють ненормальну поведінку і, таким чином, дестабілізація навчальних процесів у шкільних умовах. Загальновідомий факт, що підлітки зазвичай вчаться пристосовуватися суспільству і що відхилення від норми поведінки може призвести до проблем з відповідністю суспільним цінностям. Хоча основні причини девіантної поведінки були з'ясовані, проблема, незважаючи на численні дослідження, девіантна поведінка не була повністю зрозуміла вченим. Поняття девіантності тісно пов'язане з визначенням соціальної норми, яка була визначена майже сто років тому. Дане дослідження спрямоване на вивчення причин і наслідків девіантної поведінки, а також на виявлення основні стратегії боротьби з проблемою. Схильність до насильства виражена оцінкою гніву, ворожості та агресії по відношенню до інших людей. Предмети гніву оцінюють втрату поміркованості, надмірну злість вдома або в школі, непокору, схильність сильно злитися і відсутність контролю над гнівом. Схильність до насильства оцінюється за предметами, пов'язаними з участю у сварках та заподіянням тілесних ушкоджень іншим, використанням зброя під час сварки, знищення чужого майна та фізичне покарання тих, хто його образив. Необхідно впроваджувати соціальну політику, щоб зменшити кількість підлітків, які перебувають у тяжкому становищі міграції, для полегшення доступу до отримання роботи, для полегшення отримання житла. Проблема девіантної поведінки та її корекції завжди була однією з найважливіших у психології, соціології, кримінології, педагогіці, але сьогодні, вона отримує масовий характер та потребує особливої уваги. Об’єкт дослідження – девіантна поведінка у підлітковому віці. Предмет дослідження – причини та прояви девіантної поведінки у підлітківому віці у тимчасово переміщених осіб. Мета дослідження – теоретично проаналізувати і емпірично дослідити причини та прояви девіантної поведінки у підлітківовому віці у тимчасово переміщених осіб.